Wysoki kontrast
Menu

Strona - archiwum Koalicji Masz Głos, Masz Wybór

Ruszyła kampania profrekwencyjna „Zagłosuj i wybierz kogoś, kto myśli tak jak Ty”

Pod hasłem „Zagłosuj i wybierz kogoś, kto myśli tak jak Ty” 24 kwietnia ruszyła społeczna kampania profrekwencyjna do wyborów do Parlamentu Europejskiego. Jej pomysłodawcą i organizatorem jest koalicja organizacji pozarządowych Masz Głos Masz Wybór. Cel kampanii to informowanie o procedurach i zachęcanie Polaków do licznego i świadomego udziału w eurowyborach 25 maja 2014 roku.
To już szósta inicjatywa profrekwencyjna podejmowana przez Koalicję, która działa od 2007 roku.
Te wybory są szczególnie ważne – zaznacza Szymon Gutkowski z Zarządu Fundacji im. Stefana Batorego – łączą się one z 10 rocznicą wejścia Polski do Unii, ale też w tej kadencji Parlamentu Europejskiego będzie decydować się wizja UE na wiele następnych lat.

Polska ma najniższą frekwencję spośród wszystkich państw postkomunistycznych: średnio 45 proc. w wyborach parlamentarnych, dodatkowo Polacy będąc jednym z najbardziej euroentuzjastycznych narodów w Europie nie chodzą do eurowyborów – zwraca uwagę Paweł Ciacek, socjolog, związany z Fundacją Projekt: Polska – w 2009 roku mieliśmy prawie najniższą frekwencję w Europie: 24,53 proc. przy prawie dwukrotnie wyższej średniej europejskiej 43 proc.

Dlatego tegoroczna kampania ma zasięg ogólnopolski i adresowana jest do wszystkich wyborców. Po raz pierwszy część akcji dedykowana jest specjalnie Polakom za granicą.
Na terenie UE mieszka ich obecnie prawie 2 mln., w Wielkiej Brytanii to druga a w Irlandii największa mniejszość – mówi Aleksandra Minkiewicz ze Stowarzyszenia Szkoła Liderów. Natomiast ich interesy jako społeczności nie są reprezentowane ani na państwowym ani na europejskim poziomie – dodaje.

Kampania reklamowa została przygotowana przez agencję Walk przy wsparciu domu mediowego ZenithOptimedia. Zaplanowane zostały działania (spoty radiowe i telewizyjne, reklamy prasowe) zarówno w mediach tradycyjnych jak i w internecie. Powstała strona poświęcona wyborom: www.glosuj.org.pl. oraz portal www.latarnikwyborczy.pl, który pozwala poznać własne preferencje wyborcze. Równocześnie realizowane będą projekty zachęcające do większej aktywności obywatelskiej skierowane m.in.do szkół (www.mlodzi.ceo.org.pl) czy społeczności lokalnych.